Dag tre och redan utskrattad

Igår lagade vi små snäckor med zucchini, tomat, purjolök, vitlök, habanero och vin. Till det åt vi couscous och drack rosevin (jag hittar inte knappen för det som ska vara över e i ordet rose). Det var riktigt gott!

Imorse vaknade vi vid sextiden på morgonen för maken hade missat att stänga av det förinställda alarmet på sin mobil. Sedan somnade vi om. När vi sedan vaknade regnade det. Satt utanför och tittade på regnet när det kom en tant och ville byta ut våra handdukar. Maken stod i duschen och det tog en stund för mig att få fram handdukarna hon ville ha. Hon sa en massa saker på franska fast jag försökt klargöra för henne att jag inte talar vidare mycket av just det språket. Hon skrattade, troligtvis åt mig. Jag antar att jag får bjuda på det.

Lämnade regnet, körde genom regnskogen för att titta på ett vattenfall. Det var fint antar jag. Sedan åkte vi över till en annan ö där solen strålar! Har just ätit lunch och ligger nu på stranden, denna lite mer turistig än gårdagens strand. Vattnet är kristallklart och sanden len. Trots att detta är en turiststrand är det faktiskt inte vidare mycket folk här. Jag antar att den sk ekonomiska krisen slagit hårt mot turismen på denna paradisö. Faktumet att jag och maken kunde förfoga över två stolsrader på flyget vittnar om att det kanske inte är så mycket turister här som de brukar. Personligen tyckte jag att det var underbart att kunna sträcka ut benen över tre stolar och faktiskt sova ganska gott på flyget. Ja just det, det har jag inte skrivit tror jag...de visade Michael Jacksonfilmen This is it på planet! Snacka om lycka! Nu ska jag bada. Over and out.


Man ser inte riktigt vad detta är, någon som vågar gissa?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback