Dag två, åtta myggbett

Vi vaknade tidigt, mycket tidigt, faktiskt tokigt tidigt. När vi noterat att klockan faktiskt bara var 04.45 enades vi om att vi nog borde sova en stund till.

Idag gjorde vi en sk road trip till regnskogen. Efter att ha betalat 1 euro var i inträde traskade vi iväg för att titta på vattenfall. Att ta inträde till skogen kan tyckas märkligt, men faktum var att det absolut var värt summan. I regnskogen hade någon nämligen byggt en led med sten och trätrall vilket gjorde den annars totalt ogenomträngliga regnskogen tämligen permeabel. Vattenfallen var föga imponerande, men så har vi ju flugit förbi Angel falls (världens högsta vattenfall) under en annan resa.

Fortsatte bilturen runt nästan hela ön, hittade ett litet ställe som serverade mat vid en nästan folktom strand. Mumsade lite lokala specialiteter och lade oss sedan på stranden. Där vi nu sitter. Att skriva bloggen på mobilen är lite tidskrävande men ack så behändigt, den kan man ju verkligen ha med sig överallt. Nu ska jag applicera lite mer solskyddsfaktor 50 i ansiktet så jag inte skadar min hy sedan ska jag fortsätta läsa en bra bok som jag fastnat i.

Vattenfall på avstånd, innan vi traskade.



Annat vattenfall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback