Hemma igen

Vi har varit på semester men är nu hemma igen.

Under kommande dagar kommer jag posta blogginlägg som skrevs under semestern. Här kommer det första:

Just innan vi skulle på semester hade de satt upp en lapp i vårt trapphus om att de skulle byta packningar och om man inte kunde vara hemma vid just det tillfället skulle man antingen lämna nycklarna till styrelsen eller se till att någon annan kunde vara där och släppa in packningssbytarna. Min svärfar lovade att hjälpa oss med detta vilket var otroligt snällt! Jag hade ogärna släppt in folk i vår lägenhet när vi inte var hemma, tror inte att vår hemförsäkring täcker förlust av eventuella saker som folk kan tänkas sno om man frivilligt lämnat bort sina nycklar. Två lite knasiga saker hände när vi lämnade in nycklarna.

1. Till killen (vi kallar honom för Hejhejkillen för att han är så hejig och pratig av sig) som vi lämnade kontaktinfon till makens far åt nämnde jag att vi skulle till Karibien på semester. När jag sedan kom att tänka på det hela gick det inte att hålla sig för skratt. Vi har nämligen gjort en sk andrahandspant på vår nuvarande lägenhet för att få kontantinsats till vår nya. Jag gissar att Hejhejkillen inte vet något om vår nya lgh utan tänkte att vi gjort detta (vilket styrelsen - bla den hejande killen godkänt) för att åka på semester. Hahaha vad vi måste framstått som väldigt märkliga personer utan större ekonomiskt sinnelag. Nu tycker jag inte att det skulle vara varken fel eller omoraliskt att ta ett banklån eller så för att semestra, semester är något som är bra för hälsan och ska prioriteras...men att ta en andrahandspantsättning för att semestra skulle jag inte göra.

2.   När jag nämnde vart vi skulle åka berättade Hejhejkillen om två killar han kände som var i Sydamerika på semester just nu. De två killarna var också ett par. Jag kunde inte låta bli att tycka att det var så rart att han tyckte att det var viktigt att tala om för oss att han kände två killar som var ett par. Visst inser jag att det för mig inte alls är konstigt med två killar som är tillsammans men att det finns människor som fortfarande år 2010 tycker det är konstigt. Till alla som fortfarande inte känner ett homopar kommer här en uppmaning - ut och leta upp ett samkönat par att lägga till er övriga bekantskapskrets, vi är mycket samtida, trendiga och kalastrevliga! Haha, nä det är klart att det finns trista homopar också...

Kommentarer
Postat av: Petra

Välkomna tillbaka till Sverige mintt kära och trendiga homopar :-) Vi har saknat er och vill snart äta middag tillsammans med er (UTAN ZION och innan bäbis kommer!!!). Ring så bokar vi in något! STOR kram

2010-01-25 @ 11:54:47
Postat av: mamma

Tack för att du blev en halva av ett homopar!

Annars (hemska tanke) kunde vi varit just så insnöade som du befarar att en del fortfarande är. Extra bra att du just valde den partner och de svärföräldrar du valde!

2010-01-25 @ 13:35:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback