Idiotfönsterföretag!!!

Vi har haft stora problem med företaget som vi försökt få att laga vårt fönster. Här kommer ett mail (i något redigerad form) som jag skrev till företaget igår. Man blir så trött av att folk inte kan göra sitt jobb!

"Vi har under en tid försökt få vårt fönster lagat. Det började med ett telefonsamtal till er den 29 oktober och enligt telefonsamtalet önskades uppgifter via mail. De uppgifterna skickades samma dag. Senare den dagen fick jag svar tillbaka med prisuppgift. Allt ok så långt.
 
Den 5 november skickade jag ett mail och undrade när fönstret kunde bytas ut. Det mailet fick jag inget svar på.  Den 27 november ringde jag igen och blev återigen ombedd att skicka uppgifter via mail istället, vilket gjordes. Jag föreslog i mailet några datum som skulle passa oss (då vi generellt har svårt att lämna våra arbeten under dagtid). Jag fick ett svar samma dag med bekräftelse att 10 december skulle fungera för er samt att jag skulle ringa i början av veckan.
 
När jag sedan ringde kände den jag talade med inte alls till något om detta och uppmanade mig att ringa till arbetsledaren på ett mobiltelefonnummer. Jag ringde arbetsledaren som inte alls kunde komma på den dag jag trodde vi redan avtalat, men vi avtalade en annan kväll kl 18.00. Satt hemma och väntade den kvällen på att någon skulle dyka upp för att mäta fönstret. Ingen kom! Ringde återigen på mobilnumret jag fått för att bara mötas av ett mobilsvar. Otroligt illa!
 
Som om inte detta vore nog, innan jul fick vi sedan en faktura från er på drygt 3000 kr avseende målning av fönster. Jag ringde då och blev upplyst om att ni hade semesterstängt.
 
Nu börjar jag tröttna! Vi ska sälja vår lägenhet och är angelägna om att kunna ha visningar så snart som möjligt - det går inte med ett trasigt fönster! Ska jag vända mig till något annat företag eller är detta något ni kommer åtgärda inom en SNAR framtid? Dessutom, angående fakturan - ja vad gör jag med den? Bluffakturor ska man ju polisanmäla...
 
Samuel"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback