Mikrolån

Då var blogginläggen från semestern slut och jag är tillbaka i verkligheten igen. Jag måste tillstå att verkligheten är ett tämligen trist (och kallt) ställe att vara på...när man skulle kunna vara i Karibien.

Min syster hade den stora vänligheten och fina globaletiska tankar när hon i julklapp gav mig ett mikrolån. Alltså hon lånade inte ut pengar till mig utan gav mig ett presentkort som jag kunde använda för att ge någon ett lån. Mikrolån är en intressant sak som man kan läsa mer om här och här.
 
Igår beslutade jag mig för vad jag skulle låna ut pengarna till. Det blev en kvinna i Afrika som behövde ett lån för att driva någon form av matställe. Ska bli spännande att de hur hon förvaltar pengarna och min förhoppning är att hennes affärsrörelse ska blomstra och generera mycket positivt för denna kvinna och hennes samhälle.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback