Dag 3

Söndag

Detta är skrivet i efterhand så jag är inte säker på om detta inträffade just denna söndag, kan ha varit dagen innan eller dagen efter men det är egentligen fullkomligt oväsentligt.

Vi har fått ett nytt sushiställe snett mittemot vår lägenhet. Sushistället där kocken brutalt knivmördade ägaren förra sommaren finns kvar men med en ny ägare och en ny kock skulle jag gissa. Det stället känner jag viss olust inför att handla hos, kan liksom inte riktigt tvätta bort bilden av blodsplatter på dörren och väggarna. Blodet är för länge sedan borttvättat men för mina ögon går inte riktigt bilden bort. Så det var med förtjusning jag noterade vårt nya sushiställe. Sushin var god och man blev riktigt mätt, kanske nästan för mätt.

Tidigare under veckan testade jag sashimi på en restaurant, jag kan inte för min värld begripa att jag inte ätit det tidigare. Var fantastiskt gott!


Sashimi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback