Dag 7

Torsdag

Stan håller på att ladda inför en sk Ironmantävling som går av stapeln på söndag. Det är en tävling där galningar frivilligt simmar drygt 4 km, sedan cyklar flera mil och där efter springer en sträcka på dryckt 4 mil. Personligen tror jag varken det är hälsosamt eller vidare trevligt att utsätta sin lekamen för en sådan påfrestning.

En påfrestning som var något mer lagom var den jag utsatte mig för i förmiddags. Vi brukar jogga längs med havet bort mot flygplatsen, det är en tur som tar mellan 20 minuter och en kvart. En ganska lagom tur att börja dagen med, sedan traskar vi tillbaka. Idag sprang jag ensam och eftersom tanken på att vandra hela sträckan tillbaka ensam inte var så lockande beslutade jag mig för att fortsätta att springa istället. Följaktligen fick jag en springtur som var dubbelt så lång jämfört med vår vanliga tur. Kände mig nästan liten ironmanaktig, men på ett trevligt hälsosamt vis.

Sedan blev det pizza till lunch just under det svenska konsulatet. Gissar att jag fick tillbaka alla kalorier jag under morgonens löpning gjort mig av med. Typiskt...



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback