Dag 9

Lördag

Idag shoppade vi ett par skor och ett par jeans åt maken. Samt skor åt två nya små personer. Skor för riktiga färskingar är hysteriskt söta! De är så små och söta.

Jag mådde illa stor del av förmiddagen, trodde att det kanske var något mysko i skaldjursrisotton jag åt till middag igår. Efter att vi tretiden intagit en lättare sallad till lunch noterade jag att mitt illamående kanske bara hade varit hunger.

Lade oss på stranden en stund. Badade och läste lite. Tyvärr hade jag redan läst ut  Hundraåringen som klev ut genom ett fönster och försvann av Jonas Jonasson (som egentligen inte alls heter Jonas utan Pär-Ola, töntigt med pseudonymen tycker jag) så jag började på en annan bok som jag inte alls kände för.

Vi beslutade oss för att det var midsommarafton idag. Det kan vara så att den var igår, vi har inte riktigt koll. Det var samma sak förra året då vi firade i London – på fel dag visade det sig. Hur firar man midsommarafton på Rivieran? Vi tänkte att champagne och jordgubbar skulle passa. Jag gick och köpte jordgubbar, en liten liten låda kostade nästan 50 kr. Helt sjukt dyrt! Doppade några av dessa i choklad för att få till den rätta feststämningen. De lokalodlade jordgubbarna var så söta att de smakade mer som smultron. Men champagnen var god!

Middagen intog vi på en fisk- och skaldjursrestaurant. Började med ostron till förrätt och sedan en mycket god fisk med grönpepparsås till varmrätt, till detta drack vi ett gott rosévin. Grönpeppar är verkligen gott, det ska jag lägga på minnet, känns som en krydda jag lätt glömmer bort att den finns trots att den är så god. Efter middagen vandrade vi hem och ägnade resten av kvällen åt att titta ut över gatan och dricka mer rosévin.



Copyright Samuel

copyright Samuel


Kommentarer
Postat av: Petra

Gudars så gott! Ni vet verkligen hur midsommar ska firas, även om på fel dag! Skorna var verkligen hur söta som helst. Saga har på sig sina lite då och då. Synd bara att hon inte kan spatsera omkring och visa upp sina söta fötter. Jag får helt enkelt låta bli att ha filt på henne, då kan hon ju på kalla dagar visa upp sina fötter medan hon ligger i vagn och sprattlar.

2010-07-23 @ 16:29:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback