En hysteriskt galen morgonspaning

Seriöst, vad ni nu kommer att få läsa är så skruvat och knäppt att jag misstänker att ni kommer att tro att jag far med osanningar, men det gör jag inte. Vad som är skrivet nedan är helt och fullt på riktigt och hände mig i torsdags.
 
På morgonen när jag cyklade till jobbet var det väl inte riktigt något strålande väder, det var ganska svalt (eller typisk svensk sommar antar jag). När jag nästan var framme vid min arbetsplats såg jag en motionär. Jag tycker det är bra att människor rör på sig och motionerar men inte som denna farbror.
 
Blunda och försök föreställa er detta om ni kan. (Eller blunda inte nu för då är det svårt att läsa, blunda när ni läst klart stycket). Tänk er en farbror i 45-års åldern som joggar. Tänk er att han har på sig en riktigt tight tröja i blankt material. Föreställ er vidare att han på underkroppen har tights på sig i samma blanka material. Farbrorn joggar i en lätt vinklad position vilket säkert är helt korrekt. Han håller ett hundkoppel i ena handen. I slutet av kopplet kutar en hund, en liten liten yorkshireterrier. Men förstå vad roligt detta såg ut. Om jag inte hade bråttom till jobbet hade jag stannat och tagit en kort och skrattar diskret åt det hela. Dels är det ungefär lika komiskt som avskyvärt att folk envisas med att jogga i tights, lägg till den där slimmade tröjan och den där fåniga lilla hunden. En riktig hysterisk syn vill jag lova!


Copyright Samuel
Ingen hund men väl en karibisk höna


Kommentarer
Postat av: Jay

Haha! Jag fick en bild i huvudet som jag nog inte kommer få bort så lätt, jag har sett för många medelåldersmän i tights jogga...

Då kan du föreställa dig följande: Medelåldersman, 45+, cykelbyxor (inte ens långa löpartights, det är ändå ok lixom..) samma tighta tröja och svettband kring pannan, som kör styrketräning... hm, alltså, där går det ju bara fel för mig, man har inte tights på sig när man kör styrketräning, cykelbyxor är ändå rätt ska vi säga, utlämnande? och då kanske man inte vill ligga i bänkpressen och flasha hela behaget lixom... nej usch.

Postat av: Samuel

Ja, usch var ordet!

2010-06-16 @ 21:02:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback