Att se ut som man inte har pengar

 
För någon vecka sedan var jag och maken i en butik som saluförde kök, vitvaror och annat man behöver i sitt hem. Butiken var mycket idiotisk på så vis att de inte satt ut några priser. Maken och jag stannade framför en kyl och en frys med snygga rostfria dörrar. Efter en stund lyckades vi pocka på uppmärksamhet från en av försäljarna. Vi frågade vad vitvarorna kostade, han stannade en stund och tittade på dem och informerade oss om att de var mycket dyra och säkert hade en prislapp på mellan 50.000 och 60.000 kr. Han verkade inte ha något intresse av att ta reda på vad de kostade exakt.
 
Ett.
Hur kan han säga att något han säljer är dyrt? Det måste betyda att deras priser är helt orimliga i relation till kvalitén på produkterna eller så betyder det att han inte alls trodde att vi hade råd att köpa vitvaror i den prisklassen. Visserligen skulle jag inte lägga 50.000 kr på ett kylskåp, men ändå!
 
Två.
Jag kommer inte handla i den butiken alls nu och för den gubben innebär det att han inte kommer få sälja några vitvaror till oss under detta år...och vi har tänkt att köpa ganska många saker för ganska många pengar! Pengar som nu någon annan butik kan ha glädje av, där fick han!
 
Tre.
Månadens lärdom för butikspersonal: Man ska behandla alla kunder med respekt, man vet ALDRIG vem som har pengar och hade tänkt köpa saker! 

Kommentarer
Postat av: Lillasyster

Hm... Det här temat känns bekant på nåt vis... Var har jag hört det här förut?



Vänta nu.. Rodeo Drive!! "Big mistake. Huge!"

2010-03-10 @ 13:21:56
Postat av: Samuel

Åh jag är Julia Roberts!

2010-03-11 @ 20:20:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback