Balkongbajs?

 
I förmiddags noterade jag till min fasa att någon hade bajsat på balkongen! Fy! Kikade ut genom balkongdörren och noterade att bajs som gömts i snö tydligen kommer fram i tö. Funderade ett tag på att hoppas att det skulle komma mer snö så jag bara kunde ignorera det hela. Det kom inte mer snö. Efter en stund vågade jag mig ut, utrustad med engångshandskar, en hundbajspåse, ordentliga skor och en mössa. Betraktade situationen från håll, bajset såg vid närmare inspektion ut som en halv varmkorv. Nu var jag inte lika skärrad längre. Något lättad vågade jag mig närmare samtidigt som jag funderade på hur en varmkorv landat på vår balkong. Kom inte på någon bra förklaring. Eftersom jag inte tycker att varmkorvar ska ligga på vår balkong var jag fast besluten att ta upp den. När jag stoppat in min handskbeklädda hand i en hundbajspåse för att genom påsen fatta grepp om varmkorven insåg jag att det inte alls var en varmkorv. Det var en halv morot. Det var så knäppt så den fick ligga kvar!
 
Hoppas städning av balkongen ingår i flyttstädningen som något företag ska göra åt oss när vi flyttat ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback