Fem främlingar från flera firmor

Vilken dag det har varit. Jag jobbade först till ungefär lunch, kutade hem, tog ut hunden på en liten tur och kilade sedan hem till vår våning.

Under eftermiddagen har jag sedan tagit emot fem olika byggfirmor som jag vallat runt i vårt nya hem och förklarat och beskrivit olika moment och önskemål angående vår närstående renovering. Av detta tämligen förvirrande uppdrag blev jag både förvirrad och totalt slut i huvudet. Att upprepa samma sak fem gånger var ganska knepigt, på slutet var det svårt att veta till vem jag sagt vad.

Nu väntar vi på kostnadsförslag från dessa företag. Ska bli spännande att se vad det landar på, jag misstänker att jag säkert kommer få ont i magen och en irriterande hjärtklappning av att läsa deras föreslagna priser. Jag som egentligen är en ganska lugn typ har en förmåga att bli väldigt stressad av just pengarrelaterade ting.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback