Kök, surtant, Narnia och sur bankkille

 
Alltså, det här med att göra nytt kök var ju inte alls så fantastiskt och underbart som jag hade fantiserat om att det skulle vara. Nu när vi är mitt i det hela (eller vem försöker jag lura, vi har ju nästan inte ens börjat...) så inser man vilket jobbigt uppdrag detta är. Bara att planera det hela är ju supersvårt. Balansgången mellan funktion och design är mycket svår, personligen struntar jag helt i funktion och tänker bara på design - det är både roligare och viktigare!
 
Det är spännande med nytt hus. Träffade han som är ordförande i föreningen för några dagar sedan, han varnade oss för tanten som blir vår nya granne. Hon kan tydligen vara lite elak ibland men vi blev uppmanade att ignorera henne. Hon är inte purung och kanske inte blir kvar i huset så länge har jag hört rykten om, hon kanske flyttar.

Är det inte underbart att det börjar kännas som vår?! Har ni sett filmen Narnia - häxan och lejonet, den tecknade från 1979? Det är en av mina favvofilmer! Jag kan tänker på den varje dag när jag skuttar fram och tillbaka från min arbetsplats. Jag tycker det känns som om Aslan just kommit, som om den Vita häxans våld äntligen är över nu när snön smälter och när isen rasar från taken. Underbar vår välkommen- som jag längtat!!!
 
För några dagar sedan fick vi ett snigelbrev från vår nya bankman. Han verkade lite sur, undrar om det inte riktigt känns som om våren är på gång där han bor. Hoppas att hans surhet rinner iväg som en liten vårflod och solen värmer hans sinne så han blir glad igen. Dessutom tycker jag att det är lite omodernt att skicka snigelpost men samtidigt blev jag glad över att få post som inte var en räkning, men sen blev jag sur över att han verkade surig. Undrar om vi ska byta bank igen...?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback