Mat

Jag äter nästan alltid frukost, ibland kan frukosten vara en smörgås, ibland är den bara lite Pepsi Max och ibland kan det vara två smörgåsar och en halv kopp te. Idag hade vi inte så mycket bröd så det blev en kaka till frukost, gott och nyttigt...typ. Lunch äter jag nästan aldrig. Mellan frukost och middag är det ganska lätt att bli hungrig men det går att lära sig att leva med.
 
Jag äter alltså inte så väldigt mycket och inte heller så ofta - en bra kombination om man är lat och dessutom inte känner att man måste vara så fet. Men jag tänker ganska mycket på mat, kanske för att jag är hungrig. Just nu tänker jag på en middag vi åt förra helgen. Se nedan.
 

Copyright Samuel

Carpaccio de boef är absolut en av mina favoritförrätter. Egentligen godare på sommaren då det är varmt ute och man egentligen inte känner för varm mat.

Copyright Samuel

Entrecôte och potatis med vitlökssmör och sallad. Enkelt, snabbt och gott. 

Ett riktigt fynd fick följa med oss hem från affären när vi handlade. Rulltårta är alltid gott, prinsesstårta är underbart. När dessa två kombineras till en prinsessrulltårta...oj oj oj då blir det helt makalöst fantastiskt! När denna skapelse dessutom bara kostar 19,90 kr blir man ju rent av lycklig! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback