Dagens middag - musselpasta

Jag vet inte riktigt hur ofta jag tjatar om den där musselpastan jag brukar göra, ganska ofta skulle jag gissa. Det är inte för att den egentligen är übergod eller så, den är god men jag har ätit mycket som är godare. Det som är så fantastiskt med den är att den är så enkel och går så snabbt att göra. Jag gillar verkligen mat som är enkel och eftersom när jag är hungrig brukar jag vara ganska mycket hungrig och vill att det ska gå undan. 

Copyright Samuel

Börja med att bryna hackad vitlök i olivolja, när de börjar se gyllene ut häll i hackad chili och stek en liten stund till. Tillsätt urkärnade tomater skurna i bitar och låt puttra en stund till. När tomaterna är mjuka häll i musslorna (som fått rinna av innan). När allt är varmt strö över persilja, salt, peppar och servera med pasta.
 
Man kan göra rätten på enkelt vardagsvis med burkmusslor och fryst persilja eller så kan man göra den med färska musslor och färsk persilja.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback