Ny våning firad med bubbel

Oj, ja man kan ju inte påstå att uppdateringarna duggar tätt här. Är väldigt mycket annat på gång just nu. Vi har sålt vår lägenhet, gossen som flyttar in gör det i mitten av april.

I måndags fick vi nycklarna till vår nya våning, det var helt overkligt att träda in där. Jag försökte ta in hur stort allt var, hur högt det var upp till taket, hur vackert allt var utan en drös mindre vackra möbler (som det var när vi var där på visningen). Fönstren vad underbart djupa och det går utmärkt att sitta på fönsterbrädan och njuta (iaf för oss med bakdel av inte ofantlig dimension). Jag hjulade mellan matsal och vardagsrum, en ganska onödig handling men jag tänkte att det var lika bra att passa på innan möblerna flyttar in.
 
Hade med mig lite champagne och två glas, skålade och minglade i vår nya våning. Idag ska vi ta med oss hunden så hon får göra sig bekant med sin nya bostad och dessutom ska vi försöka skaffa byggare. Kära värld vad jobb det kommer att bli...


Champagne Alexandre Bonnet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback