Vår och Blocket

Jag vet inte varför men jag är inte vidare förtjust i begagnade saker. Kan bero på att jag tycker att saker som använts av någon annan kan ha en viss ingrodd snuskighet samt att det är lite läskigt att köpa saker utan garanti. Det är tur att inte alla är som jag är. Under kvällen lade jag ut diverse vitvaror och ett badkar på Blocket. Efter någon minut hade jag tagit emot det första samtalet och sedan gick det undan. Massor med samtal och ungefär lika många mail senare är jag ganska säker på att jag kommer bli av med allt jag lagt ut till försäljning.

Det töar! Våren är i antågande. Vintern har kanske äntligen släppt sitt järngrepp, vår tillvaro går mot ljusare tider. Hurra!

Att leta vårtecken är något som jag tror de flesta gör just nu. Tänk när man var yngre och hittade vårens första tussilago som ens pappa eller mamma (för min del, för de som lever under andra förhållanden kanske det inte alls var en pappa eller mamma, det kanske var en mamma eller en mamma, en pappa eller en pappa eller något helt annat) satte i en liten äggkopp.

Jag har inte hittat något tussilago ännu, men ändå ett vårtecken, Xider Spring! Ett vårtecken får man väl ändå säga, eller hur? Hur den smakade? Inte alls vidare gott faktiskt, hoppas att våren har trevligare upplevelser med sig än en melon och mintcider.

Copyright Samuel


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback