Varför en citron?

Av olika anledingar (eller egentligen bara en) vaknade jag vid tre tiden, eller om det var kring fyra. Är lite osäker på om jag ställt om klockan jag tittade på till sommartid. Sedan kunde jag inte somna om.  Mycket mycket irriterande!

Klockan sju på morgonen skulle jag börja tvätta så det var bara att avvakta. Tiden går väldigt långsamt när man väntar på något tråkigt. Klockan sju gick jag ner till tvättstugan och fyllde maskinerna med tvätt, fyllde på med både tvätt- och sköljmedel. Sedan kom jag inte längre. Det gick inte att slå på tvättmaskinerna. Tydligen var de inställda på att inte gå på före klockan sju eftersom de kanske stör de stackarna som bor just ovanför dessa. Tyvärr hade ingen informerat tvättmaskinerna om att vi natten till idag gick över till sommartid!

Så det var bara att vänta ytterligare en timme.

När jag skulle tillbaka från tvättstugan för att vänta noterade jag att det låg en citron på källargolvet. En citron! Vem har lagt en citron där? Var är det någon försöker säga? Är det ett meddelande? Finns det någon mening med citronen? Varför just en citron? Är det en pik? Hur ska jag hantera detta? Nu vet jag inte riktigt hur jag ska gå vidare faktiskt...

Copyright Samuel


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback