CAVE - frukt och barn!

Jag är ingen stor förespråkare av frukt. Jag gillar vissa frukter ibland, men bara vissa och bara ibland. Idag åt jag ett äpple. Det var oklokt av mig, har haft ont i magen hela kvällen. Man ska akta sig för frukt!
 
I lördags bredspacklade vi i hallen, det var jobbigt, men samtidigt är det aningens tillfredsställande, känns liksom produktivt på något vis. Sedan på kvällen var vi på inflyttningsfest ett par trappor ner. Var väldigt roligt!
 
I söndags tog det ett tag innan jag kände mig som en människa igen. På kvällen blev vi bjudna på middag hos fadderbarnets föräldrar. De väntar tillökning i form av en ny person inom en mycket snar framtid. Spännande!
 
Jag gillar ju inte barn (med cirka tre undantag - och de är tre barn jag gillar mycket!). Idag på jobbet samtalades det kring detta. Folk verkar inte förstå att barn faktiskt kan vara ganska irriterande. Det är inte så fint att inte tycka om barn, men jag måste säga att andras ungar faktiskt kan störa, irritera och besvära en ganska mycket! (Återigen, mina tre undantag är fantastiska små varelser som jag verkligen inte besväras av, men de är välartade och snälla!). Exempelvis är det mäkta irriterande när en obehaglig unge sitter och sparkar på ens tågsäte en lång resa utan att ens bry sig om att man gormar på den - ja, det har jag varit med om.
 
Så, frukt och ungar ska man akta sig för!
 
Ps. En liten vink till gudsonen, du är verkligen inte det minsta irriterande! Hoppas vi ses snart! Kramar från mig och maken.
 

Copyright Samuel
Bär, London


Kommentarer
Postat av: Petra

Som jag håller med!!! Jag bara hatar barn som sparkar på sätet... Jag förstår inte hur svårt det kan vara som förälder att säga ifrån. Ta tag i ungjäveln och visa vems om bestämmer!!! Barn som gör så har garanterat föräldrar som tycker att det är generande att behöva gorma och skälla ute bland folk - jag är inte en av dessa! Börjar man från början och vågar ta i när man är ute så lär sig barnen det. Vågar man inte höja rösten så lär sig barnen det också (vilket i slutändan kommer att bli högst generande och mycket mer besvärande vill jag lova...)

2010-06-01 @ 06:53:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback