Köksskåpspucko!

Oj oj oj, som jag ägnade lördagen åt att sms-babbla med köksföretaget (inte det företaget vi köpt köksskåpen via utan det företaget som producerat och levererat våra skåp). Nedan följer konversationen. Köksskåpspersonens sms står i kursiverat.
 
[Bakgrund: under fredagen ringde en farbror mig och talade om att vi fått en annan kund fått ett av våra skåp samt att vi fått ett av deras. Han uppmande mig att leta rätt på ett skåp som var 900 mm. Jag trodde att det skulle stå på lådorna...]
 
- Hej, jag kan inte hitta någon låda som det står bänkskåp 900 på, men jag tror att märkning saknas på någon av lådorna. Hälsn. Samuel
 
- Nej vi tror vi förväxlat etiketterna. Kan du möjligtvis hitta den???? Mvh Xxxxxx
 
- Menar du att jag ska öppna alla kartongerna? Jag har ingensans att lägga sakerna, det är en byggarbetsplats här. Finns det någon form av ledtråd skulle det underlätta. Hälsn. Samuel
 
- Inte riktigt alla skåpen ska i princip vara rättmärkta varvid alla som det står annat på. Andra kunden behöver ett bänkskåp 900 brett och vanligt djup 565 och du ett bänkskåp 1000 och 280 djupt.
 
[Här lät jag bli att svara, dels förstod jag faktiskt inte och dels så blev jag så trött och irriterad. Jag struntar väl i vad hans andra kunder behöver för skåp. Ansåg att det faktiskt inte var mitt besvär. Om idioterna blandat ihop våra skåp får väl idioterna se till att fixa det hela, jag skiter faktiskt i hur, det är deras problem!]
 
- Jag skulle behöva skåpet imorgon om du hittar det. Mvh Xxxxxx
 
- Du tycker alltså att jag ska öppna alla kartonger för att leta efter skåpet? Vi kommer vara borta under delar av morgondagen, när tänkte du komma?
 
- När du är klar. Andra kunden behöver dessa måndag morgon
- Om det är ok för er??
 
[Struntade i att svara på detta sms också, blev väldigt mycket irriterad! Dagen efter skrev jag dock följande:]
 
- Vi är hemma fram till halv tre idag, sen ska vi bort. Du är välkommen att komma och leta efter skåpet, jag gör det INTE!
 
- Ok, skickar en bil nu. 

copyright Samuel


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback