Mer mat

Ok, här kommer lite mer matbloggande. I lördags var vi ute och åt. När man måste gå ut och äta för att man inte har något kök är det inte alls lika roligt. Jag brukar vanligtvis tycka att det är trevligt att gå ut och äta, men jag har tappat lusten, det är inte kul när man måste, men så är det ju med ganska mycket. Om man måste är det inte alls lika kul som när man får välja.

I lördags åt jag först någon form av italienska saker till förrätt och till varmrätt en gratinerad skaldjurssallad. Det smakade inte illa men det var inte heller speciellt gott. Dessutom var de aningens för generösa med vitlöksbrödet, jag åt inte upp allt och när man betalar ganska mycket pengar för maten känns det lite surt att lämna kvar ätbara saker på tallriken.

Den senaste tiden (tiden vi levt utan kök) har vi ätit ganska många middagar hemma hos mina svärföräldrar. Gott och trevligt! Förra veckan bjöd de på köttbullar bland annat. De var otroligt goda!!! Saftiga och mycket mycket goda! Det vattnas faktiskt lite i munnen när jag tänker på de där köttbullarna! Tyvärr kom de inte med på bild, men nedan följer bilder på maten vi åt i lördags. Beklagar de totalt värdelösa mobilbilderna!

Copyright Samuel
Förrätt

Copyright Samuel
Varmrätt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback