Renoveringsuppdatering

Jag kan väl inte direkt påstå att jag tycker att det går undan men lite lite lite händer det varje dag. Nu har vi ett golv i köket, visserligen bara av träplankor och gipsskivor, men det går att gå på. Under allt detta ligger tjocka rör som vår vattenburna golvvärme skall vara i. Vi har även fått ett tak i köket, inte målat men det sitter några gipsskivor där uppe och det är ju trevligt.

När det gäller badrummet tror jag att de håller på att flytspackla golvet, eller något i den stilen.

Idag var vi och hämtade kakel, klinkers och mosaik till kök och badrum. När vi just kommit hem och börjat släpa upp dessa varor fick vi ett telefonsamtal från butiken där vi just hämtat våra saker. De undrade om vi verkligen hade betalat, det upplyste vi kakelkvinnan i telefonen om att vi absolut hade gjort. Hon hade ingen notering om att vi betalat. Vi har ett mycket klart minne om att vi hade betalat. Kollade våra konton och noterade då att det faktiskt inte hade dragits några pengar. Antagligen hade det varit något fel på deras betalningsutrustning. Det var inte det enda det var fel på... Vi hade inte fått vårt badrumsgolv med vår order, de plattorna var inte ens beställda. Som vanligt när det gäller oss, allt ska tydligen vara lite mer besvärligt än vad det egentligen skulle behöva vara! När vi åkt tillbaka för att betala fick vi dessutom veta att man inte alls fick lämna tillbaka oanvända obrutna förpackningar. När vi beställde sakerna sa de precis tvärtom vilket gjorde att vi tog i lite i överkant för att inte riskera att ha för lite material. Får se hur detta slutar, kanske kommer vi stå här med kakel, klinkers och mosaik för tusentals kronor som vi inte kommer ha någon användning av. Surt!

Igår kom äntligen våra köksskåp. De skulle ha kommit för flera dagar sedan, men gjorde (självklart) inte det. När ynglingen dök upp två timmar sent tyckte han att han inte alls hade tid att bära upp sakerna, han hade tre andra leveranser att göra samma kväll. Hallå! Om han hade varit i tid så hade han kanske inte varit så stressad. Jag upplyste honom om att vi per telefon blivit lovade att få sakerna levererade hela vägen upp i lägenheten. Efter mycket om och men slutade det med att han och jag hjälptes åt att bära upp allt. Mina armar värkte sjukt mycket efter denna otrevliga upplevelse. Efter att dessuto  släpat kakel idag är jag tämligen övertygad om att jag kommer ha träningsvärk i armarna imorgon. Aj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback