Semesterdrömmar

Jag drömmer om semester! Jag drömmer om att vakna i Nice, slå upp våra stora fönster, kika ut från den franska balkongen på livet nere på gatan. Jag drömmer om värmen, om att sätta sig och äta lunch och dricka rosévin i solen. Jag drömmer om att traska ner till stranden på eftermiddagen, lägga sig i solen med ansiktet nerkladdat med solskyddsfaktor 50 och en bok i handen. Jag drömmer om sena middagar med god mat och gott vin. Jag drömmer om att spela yatzy med maken, dricka drinkar och spana ner på livet på vår franska gata.

Men som vanligt när det gäller oss - inget kan vara så enkelt som det borde. Vår franska varmvattenberedare är trasig, det är stopp i vårt köksavlopp och vattenet från badkaret rinner tydligen av mycket långsamt. Nu måste vi hitta en person där nere som kan fixa detta. Kommer säkert att fungera men vara just så där lagom besvärligt och omständigt som allt brukar vara för oss.

Copyright Samuel
Nice 2009


Kommentarer
Postat av: Petra

Gudars så härligt... Inte allt som måste fixas men hela livet därnere. När Saga blir större och vi kan ordna barnvakt lånar jag och Mattias er lägenhet och åker ner! Vem vet, vi kanske kan bo på hotell så åker vi tillsammans :-)

2010-05-27 @ 09:37:27
Postat av: J

mmm jag längtar också efter semester, och jag längtar seriöst till Nice... ska bli så härligt..! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback