Sommarspaningar

Sommarspaningarna duggar tätt just nu, i mitt medvetande i varje fall. Känner mig mycket munter för varje sak som jag hittar som gör att jag känner att sommaren är här. 
 
Jag har tidigare rapporterat om mitt deltagande vid middagsbjudning på en balkong, vilket måste klassas som ett mycket tydligt sommartecken.
 
I lördags körde jag bil och eftersom det var varmt fällde jag ner taket. Underbart! Jag vet inte vad det är som gör att det är så trevligt att köra bilen med taket nere men toktrevligt är det faktiskt och känns väldigt mycket sommar.
 
Igår fick bilen äntligen sina sommardäck. Förra sommaren fick bilen vara utan dessa eftersom vi bodde i London då. När vi kom hem i september förra året tyckte vi att det var lite onödigt att sätta på sommardäcken eftersom det ändå nästan var vinter.
 
Igår bjöd svärföräldrarna på middag. Potatisgratäng och lamm. Mycket gott! Till efterrätt bjöds det på jordgubbar och glass (se bild nedan). Jordgubbar är sommar förpackad i ett rött bär!

Copyright Samuel


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback