Vandaliserad och utsatt!

I afton när jag skulle hem från jobbet noterade jag till min fasa att någon ställt en burk Pepsi på min cykels pakethållare. Usch! En tant med en vit fluffig hund stod en bit bakom cykeln, jag kan väl inte direkt påstå att hon egentligen såg vidare suspekt ut men jag ansåg mig ändå vara nödgad att fråga om det möjligtvis var så att läskburken tillhörde henne. Det gjorde den inte. Efter att ha samtalat en liten stund med tanten noterade jag till min fasa att de dessutom var Pepsi kvar i burken. Usch igen!
 
Några funderingar som dök upp i huvudet under denna jobbiga stund:
 
1) Vad har jag gjort för ont för att förtjäna detta?
2) Var det ett budskap?
3) Var det rent av någon som försökte vara snäll?
 
Jag dryftade inte dessa funderingar med tanten med fluffiga hunden. Men jag kom fram till följande:
 
1) Inget!
2) Kanske var det ett budskap, kanske rent av en uppmaning. Kan tänka mig två möjligheter, antingen så var det någon som tänkte att jag efter en hel arbetsdag borde vara mycket törstig eller så var det någon som tyckte jag såg lite uttorkad ut.
3) Knappast! Då hade jag fått en oöppnad burk! Och dessutom, jag dricker bara Pepsi Max!
 
Efter att tillsammans med hundtanten kommit fram till att det var bäst att ställa burken en bit bort från cykeln istället för att kasta den i en soptunna, då någon annan kanske ville panta den, så flyttade jag bort burken och sedan åkte jag hem och tvättade händerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback