1:a advent

Idag inleds advent, en synnerligen trevlig tilldragelse!
 
I torsdags lämnade jag civilisationen och for på kurs. Flög till Göteborg där en taxi hämtade och körde oss till kursstället. Ett riktigt trevligt ställe där det var fri tillgång till både mjukglass och popcorn. Givetvis var vi försenade, som alltid när det blir vinter slutar detta land att fungera trots att det blir vinter varje år. Man skulle ju kunna tycka att jag skulle kunna sluta rasa över fenomenet eftersom det återkommer varje år....men nä!
 
Kom tillbaka till verkligheten igår på kvällen. Det var skönt att komma hem. Har huvudet fullproppat med kunskap och bara lite lite mjukglass. Popcornen lät jag bli eftersom jag var lite tveksam kring hur det egentligen var med livsmedelshygienen när det gällde dessa.
 
Denna dag började vi med att läsa tidningen. Noterade en annons som jag tyckte var så tråkigt heteronormativ att jag faktiskt finner en bojkott av Solresor på sin plats! (För bevis se nedan, beklagar att bilden är så dålig, det är svårt att ta bra bilder och rasa samtidigt.)
 
En mycket trevlig händelse är att vår hibiskus faktiskt fått sin första blomma sedan den flyttade in hemma hos oss. Har sett att knoppen varit på gång ett tag och var faktiskt lite orolig för att jag skulle missa denna fina tilldragelse när jag var i Göteborg men blomman höll sig och blommar idag! Är mycket glad för detta!!!



Copyright Samuel

Copyright Samuel


Kommentarer
Postat av: mamma

Visstja - Göteborg var det, höll jag på glömma...

Bra med ännu mera kunskap i ditt yrke!

Vilken fin hibiskus, och alldeles julröd!

2010-11-29 @ 17:48:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback