Hundfynd och fotsmärta

Vår hund har en märklig förmåga att hitta bollar ute i naturen. Det är oftast tennisbollar hon hittar men hon har vid något tillfälle även hittat en bandyboll och en baseball (för inte heter det väl baseboll?). Givetvis förstår jag att dessa bollar inte bildas naturligt i naturen utan att de kommit dit genom att någon lagt dessa där...ville bara förtydliga det för att undvika missförstånd.

Igår hittade så hunden en boll som hon glatt kom springade med. Jag tänkte att det kunde ju vara kul att leka lite (vi brukar ofta göra det när hon hittat en boll) så jag tog sats och sparkade till bollen med foten.

AJ! Det gjorde riktigt riktigt ont. Bollen var inte alls en boll utan ett djupfryst äpple som inte alls var gjort för att sparka på utan var riktigt hårt. Med ont i foten gick jag sedan hem och skämdes.

Jag borde tänkt på att även om vår hund är superduktig på att hitta bollar så måste hon ha ett övernaturligt sinne när det gäller att hitta äpplen. Maken förslog att vi kanske kunde använda henne som äppelhund. Jag är lite osäker på att just äpplen brukar vara så svåra att hitta att man behöver ta hjälp av en hund... Men om det nu är någon som letar efter ett äpple är det bara att ni hör av er så kan vi låna ut hunden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback