Lördag och söndag

I lördags hade vi mycket trevliga vänner över på middag, det var skoj! Bjöd på kött som blev aningens för vällagat (testade vår nya ugnstermometer - en sådan som är kopplad till ugnens display) och potatisgratäng. Till efterrätt hade jag (precis, jag förstår att ni blev förvånade nu) gjort en körsbärspaj. Den blev inte så god, smakade inte körsbär så mycket, jag skyller det på bären. Dessutom var det inte alla som riktigt helt tålde pajen... Dessutom hade vi köpt chips men de glömde vi att bjuda på.

 
Igår var jag och hunden ute på tur tillsammans med en annan hund och en annan människa. Vår hund åt inte upp den andra hunden. Det kändes fint!
 
Vår dator gick sönder igår, vi har under en tid misstänkt att det kanske var åt det hållet det höll på att gå men igår gav den upp. Vi åkte och köpte en ny. Vi måste vara en datorförsäljares dröm! När vi kom till butiken hade vi ingen aning om vad vi ville ha, vad vi behövde och vad som var bra. Försäljaren frågade vad vi använde datorn till och vad vi hade för budget. Vi sa att vi mest använder den för att bruka nätet och informerade om att vi kanske egentligen inte hade så strikt budget. Han började visa oss datorer som skulle vara bra och som inte kostade så mycket. Det slutade med att vi köpte en dator som kostade ungefär dubbelt så mycket som den första han föreslog. Anledningen? Vi tyckte den var fin!
 
Gårdagens middag: färsk pasta med musslor.
 
Har hittat en ny radiostation som jag är mycket förtjust i! http://handbaghits.com/ Länge leve internetradion!








Kommentarer
Postat av: mamma

Gjorde ni pastan själva?!?!

2010-10-06 @ 21:46:02
Postat av: Samuel

Ja, absolut! Det är inte svårt alls :)

2010-10-22 @ 21:24:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback