Dag 13

Idag gick vi upp på den nya kullen vi hittat och kom till ett område som
kallas Cimiez. Mycket fina hus och kanske inte så mycket mer, låg ganska
långt från havet tyvärr. Väl uppe på kullen, eller berget dom jag föredrar
att kalla det fanns någon sorts arkeologisk plats som jag fann föga
intressant. Vidare fanns där ett museum som vi inte besökte, en vacker
klosterträdgård samt en park med olivträd. Efter att ha tittat runt lite
vandrade vi hem. Blev en tur på närmare tre timmar, jag traskade i
flip-flops vilket inte var ett begåvat skoval. Fötterna var både smutsiga
och ömma vid hemkomsten.

Gick en sväng till stranden och läste lite och badade.

Jag mådde illa större delen och åt inget bortsett från en halv kaka. Efter
min dagliga joggingtur visade vågen 57,8 kg. Visserligen mindre än när vi
kom ner men så hade jag ju bara ätit en halv kaka (plus en yoghurt eller två
till frukost). Middagen blev en provsmakningsmeny om sex rätter, helt ok. Nu
sömn.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback