Dag 19

Natten började med stora RLS-besvär. Fruktansvärt! En sömntablett rådde dock
bot på det hela och jag sov ok. Morgonen inleddes med lätt njursmärta som
efter en värktablett försvann. Jag undrar om detta är min kropps vis att
meddela och uttrycka ofantligt missnöje över att semestern är slut snart.

Var och tvättade lite handdukar och sängkläder. Gick och handlade lite vin.
Rasade över det dåliga champagneutbudet. Träffade på en underbart rultig
herre av karibisk karaktär som dansade och sålde karibisk mat i vår
mataffär. Han skulle nog inte heller kunna bli runt spolad av en våg men jag
tror inte han var ledsen över det för han hade så färgglada kläder. Köpte
mat av honom och gick hem och åt.

På kvällen öppnade vi en flaska champagne för att i vemod fira sista kvällen
av semestern. Sedan gick vi ut och åt, fick snuskigt mycket mat. Åt inte
upp, tänkte på de som svälter. Drack vin som var gott. Kunde inte släppa
tanken på pingvinen. Drack en drink när vi kom hem. Beslutade oss för att vi
faktiskt skulle ha pingvinen. Det är trevligare att ångra att vi köpte den
än ångra att vi inte gjorde det, om man nu ska ångra sig alls.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback