Dag elva

Tog tåget till Monaco och sedan vidare till Italien, destination: Sanremo.
Solig och lugn stad utan vidare kommentarer. Dock både förfasades jag och
kände mig ledsen över alla farbröder som gick gata upp och gata ner och
försökte kränga piratkopior av klockor och väskor. För det första vore det
ju skoj om dessa individer kunde skaffa sig ett riktigt jobb istället,
skulle det inte gå finns det kanske andra saker som de skulle kunna göra som
inte var fullt så olagliga. Sedan tycker jag att det är lite synd att folk
faktiskt gynnar den "branschen". Om jag ska vara ärlig så skulle jag
personligen hellre köpa en väska eller klocka som inte var en piratkopia av
en Rolex, Gucci, Louis Vuitton etc och lägga pengarna på något i en
mellanprisklass av bättre kvalitet som det inte nödvändigtvis står Rolex
eller LV på. (Dock bör det tilläggas att jag faktiskt tyckte att det var
lite pinsamt att gå där med min Rolex, mina solglasögon från Gucci och min
väska från Ralph Lauren, det kändes som att folk tittade på mig och tänkte
"piratkopietönt" fast det inte är piratkopior. Nästa gång jag åker till ett
ställe av denna karaktär ska jag anstränga mig för att inte råka "märkespimpa"
mig så mycket.)

En annan sak när jag ändå orerar över "märkesvaror". När jag och maken var
på jakt efter en födelsedagsväska åt mig var vi inne i Louis Vuittonbutiken
och tittade. Personligen tycker jag designen är lite trist, men det får stå
för mig, så det blev ingen väska där. Dock tyckte maken att dörrvakten
(personen som är anställd för att hålla upp dörren för folk som oss) tittade
snett, som om han undrade vad vi hade där att göra. Jag noterade inte ens
hur han såg ut eftersom jag är så otroligt ytlig och självupptagen att jag
inte ägnar dörröppnare så mycket uppmärksamhet. Nästa vecka ska jag ägnas åt
att skämmas för att jag är en sådan dålig person. Nu ska jag sova.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback