Dag ett

Vi har varit på semester men är tillbaka i Sverige igen. Jag har fört lite anteckningar under vår vistelse som kommer presenteras här. Det är skrivet på mobiltelefon och både stavning och formuleringar kan vara lite märkliga av den anledningen.


Dag ett
Jaha, så har semestern börjat. Vår vana trogen packade vi till sent på natten. Vid ett gick vi och lade oss, klockan fyra ringde klockan och det var dags att gå upp. Oj vad trött jag var.

Ofta flyger vi till Nice från Arlanda via någon annan flygplats för att det är bra att göra så ur ett ekonomiskt perspektiv. Denna gång flög vi direkt vilket var mycket angenämt.

Sitter ute och äter bredvid oss sitter en norsk tant och vad jag antar är tillhörande norrman.

Servitören till norska tanten: how are you?
-We are from Norway, Norweeeech.

Jag visste inte att det var ett tillstånd, en sinnesstämning att vara norsk, men nu vet jag det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback