Skyl dig motionär!

Nu ÄNTLIGEN är jag igång med min löpträning (eller vem försöker jag lura, jag löptränar inte, jag joggar fram på ett tämligen rultande manér i gånghastighet och gör töntiga löprörelser samtidigt, men jag njuter, det gör jag!).

För en tid sedan besökte jag en butik för att köpa ett par nya byxor att springa i. Det fanns massor med tights och liknande byxor. Personligen har jag mycket svårt att förstå varför, VARFÖR?!, så många börjat med dessa otroligt osmakliga "funktionsplagg". Jag tycker att det är fult och faktiskt mycket larvigt och osmakligt att bära byxor av den typen när man är ute och joggar. Jag kan förstå att folk som tävlar i ett olympiskt spel och faktiskt vill vinna bär plagg som gör att man slipper lite luftmotstånd med mera (om nu dessa osmakliga plagg kanske har någon mer funktion som jag inte känner till) för att öka sina chanser att vinna. I ett OS är det ganska viktigt vem som vinner ju. Men i ett motionsspår är det inte viktigt (eller kanske lite men inte nog för att ursäkta tights), personligen förespråkar jag byxor av en lagom vid modell (det behöver inte vara en byxkjol utan lite lagom) och det lilla luftmotståndet dessa bjuder på ser jag som en bonus som gör träningen lite mer effektiv.

Kommentarer
Postat av: J

Fast det är faktiskt väldigt skönt att ha på sig löpartights när man är ute o springer. Inte nått tungt material som hänger o slänger om benen och så är det mkt enklare att göra rent än bomull :) och funktionsmaterialet för ut svetten från benen... ^^

Postat av: Samuel

Skönt och skönt, det är fortfarande osmakligt. Kläder ska inte vara sköna de ska vara skyla kroppen.

2011-04-19 @ 09:56:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback