Jag delar med mig av min obildning

Ni som följt denna blogg ett tag vet ju att jag är en mycket begåvad och beläst person (...eh ok kanske not so much men ja ok...) så jag förstår att följande kommer att förvåna.

1) Den Nato-ledda ISAF-styrkan heter inte ishavsstyrkan som jag trodde. Tydligen står det för International Security Assistance Force och har inget med Ishavet att göra.

2) FNs generelasekreterare heter inte Banki Moon utan Ban Ki-Moon.

Jag läser bara tidningar i pappersformat på söndagar eftersom det är den enda dagen vi erhåller sådan. Om man tar in nyheter ffa via radio och television så är det tydligen inte helt lätt att hålla koll på vad saker egentligen heter.

Jag hoppas att jag genom att bjuda på mina dumhet och okunskap kan bidra till att alla ni andra kan känna er extra smarta och begåvade idag. Varsågod!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback