Korsika och persika

En av de sista sakerna jag sade igår innan jag planerat att somna var att korsika låter lite som persika. Att säga detta så nära inpå sömnens inräde gjorde mig lite stressad. Tänk om det skulle vara så att jag helt oplanerat skulle råka dö i sömnen och detta var det sista jag sade. Att det sista som skulle komma ur denne store tänkare var påpekandet att korsika och persika låter lite snarlikt vore en stor sorg. På något vis tänker jag mig att mina sista ord borde vara något mer viktigt, något mer storslaget, fint eller tänkvärt och inte något om korsika och persika. Skulle kännas så obegåvat på något vis om man avslutade sitt jordeliv med den stråfen.

Innan jag somnade lyssnade jag dock en stund på radio om partikelfysik och då kändes allt lite bättre på något vis.

Copyright Samuel
Det blommar i vårt fönster


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback