Pigall

För ett tag sedan när jag var och handlade hittade jag en Pigall. Jag vet inte om ni alla är bekanta med denna lilla läckerbit. Om ni inte känner till Pigall så åk till er lokala godishandlare och köp ett exemplar, inte för att det är världens godaste godis på något vis men för att det faktiskt hör till allmänbildningen att ha ätit Pigall. (Och låt inte namnet göra er oroliga det har inte så mycket med grisar att göra.) Ok, åter till min handling. Jag stod alltså där i förrummet till butiken (dvs ej innanför kassorna) och hittade denna Pigall i påsen som jag haft mina pantflaskor i. Jag gissar att Pigallen hoppat ner i denna påse först och att jag sedan lagt flaskorna i påsen och på detta vis ungått att se att den låg där. Nu till det jobbiga. Vad skulle jag göra!? Skulle jag lämna in Pigallen i kundtjänst först och sedan hämtat ut den när jag handlat färdigt? Jag kunde ju inte gärna ta med mig den in i butiken och sedan försökt få ut den, jag hade nog fått betala för min Pigall två gånger då och det låter trist. Sedan är frågan - hur pinsamt hade det varit att lämna in en Pigall hos kundtjänst för att sedan hämta ut den? Ganska mycket pinsamt skulle jag gissa. What to do? Jag såg ingen annan utväg att äta upp den, trots att jag varken var hungrig eller sugen. Måste dessutom meddela att Pigall inte är så gott om man inte är sugen på just Pigall.


Inte en Pigall men väl en liten röd fågel


Kommentarer
Postat av: Lorelai

Hahaha, du är för rolig, du kunde ju ha slängt den...

Hoppas allt är bra:)

Stor kram

2011-08-22 @ 22:46:48
Postat av: Samuel

Näää inte slänga föda!

2011-08-30 @ 23:43:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback