Julevangelium enligt Samuel

Igår när vi varit och handlat mat såg vi ett sken. Tre ljuspelare lyste upp vinternatten och spelade över himlens mörka rund. Vad kunde detta vara? Som de två vise män vi är styrde vi vår bil mot detta sken. Guidad av ljuset rattades bilen i krokar för att slutligen nå fram till ljuskällan. Vi hade väl nästan väntat oss att träffa på ett nyfött barn eller liknande. Då vi hade liksom råkat impulshandla en kalkon på ungefär fem kilo tänkte vi att detta skulle vara en mycket lämplig gåva till en nyfödd (jag menar, vilken nyfödd person har egentligen nytta av rökelse, myrra och guld?). Dessvärre träffade vi inte på någon nyfödd, inte ens ett äldre barn utan bara en stor grej med stora lampor på som lyste upp i skyn. Jag tror att det skulle vara någon sorts tillställning på platsen, vad det rörde sig om framgick inte. För er kära bloggläsare tänkte jag att jag skulle ta en bild på dessa ljuspelare så jag klev ur bilen i regnet och skyndade fram till en punkt där jag avsåg att ta en bild. Just som jag fått fram telefonen för att ta bilden släckte de ner detta ljusfenomen. Väldigt väldigt störande! Det var bara att åka hem och laga middag istället.


Inget nyfött barn och inget ljus på himlen...


...men väl en härlig gran!


Kommentarer
Postat av: mamma

just det: det finns ju en anledning till att vi firar jul...

2011-12-05 @ 19:17:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback