Ljust & fräscht och auktion

En liten uppdatering, har varit lite tyst här en tid nu.
 
I lördags var jag och maken och såg Ljust & fräscht på Berns tillsammans med mina föräldrar. Först var det mat och sedan föreställning. Maten var väl inte så vidare bra egentligen, men sällskapet var desto bättre! Lindström och Schyffert var mycket bra! Hade en väldigt trevlig kväll!!! Tusen tack till mina päron för detta påfund!
 
Söndagen spenderade jag och maken långt ut på vischan. Vibesökte en auktion. Hade trott att det skulle ta någon timme eller två och att vi skulle vara hemma innan ens eftermiddagen började. Vi hade mycket fel. Det tog verkligen hela dagen, var hemma först vid 18-tiden. Kära värld vad folk köpte galna saker, sunkiga mattor, fula saker och lådor fulla med skräp fick nya ägare. Om det var en sak som ingen ropade på så lade auktionsförrättaren till ytterligare saker tills någon ropade hem sakerna. Så var det en sak man ville ha kunde det sluta med att man fick den och dessutom fick en massa saker som man inte alls ville ha. Det råkade vi ut för. Vi ville ha en tavla men av någon orsak fick vi en spegel på köpet. Dessutom fick vi någon sorts stativ eller liknande i trä som vi inte alls ville ha, men den kom inte med oss hem.
 
Vi fick oss en tavla och en annan stor tavla med guldram. Vi ville inte alls ha motivet men guldramen tror vi att vi kan använda, antingen som den är eller så målar vi den vit, grå eller svart. Några emaljföremål att plantera saker i på balkongen, en skopa att ösa aska ur kakelugnen med, några glas att dricka sherry ur, ett trevligt Höganäsfat och en skojig låda att ha saker i var vad vi kom hem med. Egentligen inga märkvärdiga saker men det var riktigt roligt med auktion!
 
Dock var det ffa saker från döda människor som vi köpte. När vi åkte från stället var det inte utan att jag själv funderade över min egen dödlighet. Tanken på att mina saker kan komma att säljas på en sunkig auktion ute på landet gjorde mig faktiskt lite bedrövad. Tänk om exempelvis min Rolex, pingvinen och julgranskulorna ropas hem av någon som inte alls förtjänar dessa för mig helt ovärderliga  saker, vilken fasa! När jag inte längre deltager i jordelivet lika aktivt som idag vill jag att mina saker ska finnas hos, nyttjas av och glädja någon snäll och vänlig person. Någon som kanske kan vara lika lycklig tillsammans med mina saker som jag varit. Jag får skriva ett ordentligt testamente så att sakerna hamnar hos folk jag gillar...


Kommentarer
Postat av: Petra

Pax för julgranskulorna :-)

2011-02-21 @ 21:20:59
Postat av: Mattias

... och jag vill ha klockan!

2011-02-21 @ 21:21:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback