Lördag

Lördagen spenderades ombord på ett flygplan. Jag kan inte hjälpa det men jag
tycker verkligen inte om ungar som skriker ombord på flygplan, det är
faktiskt riktigt störande. Flyger man med husdjur (typ hund) så får de vara
i ett annat utrymme på planet, detta ska vara tempererat och hålla
kabintryck. En tanke är ju att skicka ner skrikande barn dit, skulle vara
riktigt skönt för oss andra. Det som gör att det inte skulle fungera och är
ett mindre bra förslag är att det skulle vara riktigt synd om hundarna, de
har ju bättre hörsel än oss andra och skulle troligtvis bli mer störda än
oss människor.
 
Flygplansmat är sällan god men jag måste ju tillstå att det är ganska skoj
att äta ombord ett plan. Dels för att det inte finns så mycket att göra
(kollade på lite film dock, SATC2, A-Team och The Social Network, den
sistnämnda fick mig att somna) men ffa för att det är skojigt pyssligt med
alla små förpackningar och så.
 
Landade och hämtade hyrbilen. Dessvärre hade bilfirman ingen karta att ge
oss, men efter en stund fick den vänliga Hertzkvinnan den smarta idén att
riva loss en karta ur en telefonkatalog och ge oss. Det mina vänner är god
service.
 
Hade på vägen till Arlanda via mail meddelat de som förestod vårt boende att
vi skulle bli sena. De kunde inte vara kvar och ta emot oss men mailade
tillbaka koden som behövdes för att ta sig in på området. Dessvärre var det
fel kod. Maken kastade om siffrorna och slutligen tog vi oss in. Med hjälp
av lampan på min mobiltelefon hittade vi efter en tid rätt hus. Sov länge.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback