Måndag

Jag hade klockan ställd på 05:00 imorse, det är egentligen helt emot mina
principer att gå upp så tidigt på semestern (eller ja faktiskt annars också)
men det fanns en god anledning. Vi hade nämligen tillskansat oss information
om att vädret uppe på vulkanen var bättre ju tidigare man kom dit och det
visade sig vara helt korrekt. Vi anlände i strålande solsken och åkte där
ifrån inbäddade i moln och lite tropiskt rusk. Vulkanen bjöd på strapatser
vill jag lova, vad den inte bjöd på var sprutande lava och liknande
festligheter. Lite besvikna var vi allt då detta ska vara en av världens
mest aktiva vulkaner.
På eftermiddagen styrde vi mot en vaniljhus, där de skulle finnas ett museum
och information om odling av denna trevliga krydda. Tyvärr visade det sig
att de bara hade guidade visningar och dessa tog 40 minuter. Då vi redan
läst in oss på ämnet kändes 40 minuters guidad visning lite i mesta laget så
vi shoppade loss och åkte hem.
Har träningsvärk i magmusklerna efter gårdagens utmaningar vid hinderbanan.
Känns fint att veta att det under min rondör faktiskt finns någon liten
muskel djupt begravd där inne. Välkommen fram hälsar jag den från ytan!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback