Måndag

Idag åkte vi och tittade på havssköldpaddor, ett djurslag som jag gillar
skarpt. Dock blir man ju aningens ledsen då man inser att de stängt in djur
som är mer än en livstid äldre än vad jag är i små tankar. De ägnade sig åt
uppfödning på detta ställe och man får hoppas att dessa individers lidande
gagnade artens överlevnad.
 
Sedna åkte vi upp till en krater, det kan man nämligen göra om man är på en
vulkanö. Maken rattade oss säkert via groteskt slingriga och smala vägar
till byn Cilaos. Byn i sig var väl kanske inte så märkvärdig, åt dock en
mycket god lunch där, men resan dit var desto mer märkvärdig. Personligen
satt jag med hjärtat i halsgropen hela resan...men så är jag ju en tämligen
nervös person också. Handlade mat (mest vin och sprit om man ska vara
ärlig). Åkte "hem" och gick till stranden. Gick hem. Läste ut boken Döden
och pingvinen som jag började läsa igår. Helt klart läsvärd bok! Åt middag.
Gick tillbaka till stranden och försökte ta lite coola foton, månen
förstörde det hela! Gick tillbaka och stirrade på vår nyinköpta karta för
att planera morgondagen.

Igår kände jag mig lite yr, tror det berodde på att jag var söder om
ekvatorn. Har aldrig varit uppochner tidigare...eller så var det dehydrering
som gav sig till känna.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback