Mat, mat och mer mat

Nä, det är ju inte så att uppdateringarna duggar tätt här. Varför undrar säkert någon. Jo, dels har jag för en liten tid sedan avslutat ett bokprojekt (eller ja, jag gjorde en bok med bilder och text om vår semesterresa - upplaga: 1 st) och nu håller jag på att måla och fixa med auktionsfynden.

Igår (söndag) var en dag full av mat. Jag brukar väl kanske inte vara så väldigt stor i maten, jag tycker inte att man behöver det, ofta är ju våra lite mer runda vänner ganska glada i mat och eftersom min garderob inte är anpassad efter en person med stor rondör får jag ta det lite lugnt på ätandefronten (om man då bortser från efterrätter och sötsaker - de räknas inte eftersom de tillhör den mycket viktiga delen av kostcirkeln som jag väljer att kalla för "glädje och lycka" (att jämföra med den mindre viktiga delen som exempelvis innehåller potatis som vi kan kalla för "mat").

Jag började dagen med en joggingtur med mina trevliga broddar. Sedan åt jag linsgryta till frukost. Till lunch åt jag en hamburgare som jag gjorde helt själv (eller alltså den var fryst och jag lade den i en stekpanna och stoppade sedan in den i ett bröd som jag pimpat med lite av varje, en avokado bland annat). På eftermiddagen var det dags igen, då åt jag en grapefrukt som jag mycket tjusigt snittade ut bitar av. När man äter en sådan frukt är det, som alla vet, av största vikt att man får bort hinnor och vitt guck eftersom det smakar beskt. Jag gillar inte beskt - jag dricker ju inte ens öl. Efter denna fruktfrossa tog jag det lugnt med ätandet fram till middagen som blev rostade saker (potatis, lök, vitlök, rödbeta, fänkål och morot) med en kall pepparrotsgrej till, till detta åt vi en god köttbit och stark bearnaisesås. Efterrätten bestod av två bitar chokladmousstårta toppad med hallon.

Nu bör jag nog inte äta så mycket mer denna månad!


Vad kan vara mer festligt än en gravid kvinna som flyter runt i en pool med en gul fågel på magen? Ok, kanske lite internt men ack så skoj!

[Jag brukar ju alltid bara ha bilder här på bloggen som jag tagit själv, denna är ett undantag och består av ett antal bilder från nätet som jag lånat.]


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback