Onsdag

Igår var vi och åt en mycket god buffé bestående av flera olika kreolska
specialiteter. Vissa saker var fruktansvärt starka (me like) och andra var
bara spännande (som anka med vanilj). Som vanligt när det är buffé åt jag
för mycket.
 
Efter gårdagens frosseri började vi pliktskyldigt dagen med en joggingtur.
Sedan åkte vi in till öns huvudstan St. Denis (eller Sann-de-nii som det
uttalas). Det var en ganska trevlig stad men verkligen inte något ställe att
uppehålla sig någon längre tid på om man befinner sig på denna paradisö. Åt
lunch där och efter några små stopp åkte vi hem.
 
Eftermiddagen spenderades på stranden. Hade med oss fenor och mask (eller
cyklop som vissa kallar det) samt snorkel. Till vår ganska stora förvåning
fanns det faktiskt supermycket i fiskväg att beskåda. Skulle man kanske
inte kunna tro då det är så väldigt långgrunt här. Vi badar nämligen
innanför ett rev för att undvika att bli uppätna, eller för del delen
lemlästad, av diverse hajar. Man kan säker traska rakt ut 300 meter utan att
bli blöt längre upp än till magen. Utanför vårt skyddande rev river höga
vågor som ser både lockande och lite skrämmande ut. Vattnet innanför revet
är riktigt varmt, så varmt att jag kan doppa mig utan att "tantblaska" mig
och huttra först, som jag alltid gör annars.
 
Beslutade att vi skulle vara befriade från matlagningens ok även denna
kväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback