Survival of the fittest

För några dagar sedan var jag inblandad i en mycket farlig situation, ett trauma kan man säga. Det var en dag då jag insåg hur farlig och spröd tillvaron kan vara.
 
Jag satt på huk på min arbetsplats och hade råkat göra detta strax bakom en mycket gravid kvinna. Kvinnan reste sig upp vred på sig lite och skulle sätta sig igen dock var inte stolen där hennes bakdel tänkte landa. För ett ögonblick såg jag en bakdel komma mot mig, i samma stund gick tankarna till mina nära och kära och jag tänkte på hur tacksam jag är för så mycket i mitt liv. Den gravida tänkte visst sätta sig på mig, på lilla stackars ömtåliga Samuel som lätt kan gå sönder. Ur mitt inre kom ett vrål av fasa, när detta vrål väl kom över mina läppar var det mest ett sorgligt pip som kom ut. Som tur var uppmärksammade ändå kvinnan min situation och riktade om sin bakdel bort från min person och det hela slutade lyckligt.
 
Igår var jag ute och sprang i mina nya joggingbroddar. Jag tänkte att det är bäst att hålla sig i god form, vem vet när nästa gravida kvinna tänker mosa en...?


Det är inte kvinnan på bilden som figurerar i
 texten ovan.


Kommentarer
Postat av: Lorelai

Jag är fullkomligt övertygad om att denna gravida människa är en person med en vacker och nätt liten bakdel:)

Och eftersom jag råkar veta att denna sympatiska och trevliga gravida person är väldigt förtjust i dig så tror jag inte att du behöver vara rädd för henne eller hennes bakdel;)

2011-02-12 @ 14:35:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback