Tisdag

Idag började jag dagen med en joggingtur på stranden. Var mäkta jobbigt att
kuta i sanden, kraften i benen tog slut, verkligen helt slut så jag fick
vända åter lunkandes. Inte så snyggt direkt!
 
Efter ett glas vatten till frukost åkte vi till St. Andre (det ska vara en
grej på bokstaven e men jag kan inte skriva det på mobilen) och sedan vidare
genom regnskogen in i en krater. Tittade på ett vattenfall och på den
storslagna omgivningen och åkte sedan tillbaka till St. Andre för att leta
efter någonstans att äta. Dessvärre visade det sig att det bara fanns
skoaffärer (massor), klädaffärer och butiker som sålde skräp. Inte en
endaste restaurant hittade vi! Skandal! Åkte hem.
 
Nu sitter jag här ute utanför vår dörr, har tänt en myggspiral. Det luktar
rökelse om den. Det finns människor som gillar den doften, märkligt tycker
jag. Personligen har jag i denna fråga tydligen något gemensamt med
myggorna, jag hatar denna stank! Om det inte var för att jag skulle bli
myggbiten skulle jag också fly rökelseodören just som myggorna gör men nu
har jag inget val, bara att härda ut.
 
Ikväll ska vi ut och äta. Igår lagade vi mat.




Kommentarer
Postat av: Lorelai

Fy vad jag hatar mygg, de å andra sidan älskar mig! Det är nog en av de mest positiva sakerna med vintern, avsaknaden av mygg.

Myggspiral är jag mera neutral till, tror jag iaf, för jag har nog aldrig reagerat speciellt på det.

2011-02-03 @ 21:35:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback