Torsdag

Blev ingen hinderbana, var för varmt. Får ändå tillåta mig att klappa mig
lite på ryggen för att ambitionen i varje fall fanns där. Istället för
fysisk träning avslutade jag boken Livet på Scotland Street 44 av Alexander
McCall Smith. Som vanligt när det gäller böcker av McCall Smith händer det
egentligen inte så mycket i boken men läsningen är ändå en fröjd och en
sällsam njutning.
 
Sedan åkte vi för att deltaga i delfinsafarin, dock visade det sig att den
var inställd pga att vindarna var för hårda. Personligen ansåg jag att det
inte alls blåste så mycket, att ställa in var mesigt. Men kan ju vara folk
med benägenhet för sjösjuka som inte har vett att avstå båtturen trots denna
milda sjögång och risken att deras potentiella spyor skulle kunna hamna
ombord kanske gjorde att de ställde in. När jag tänker efter kanske det
trots allt var ett klokt beslut. Vi gör ett nytt försök imorgon.
 
Åkte på en bilväg som tog oss tvärs över ön. Tror att vi bjudits på många
vackra vyer om det inte hade varit för ett stort moln som omslöt de högre
altituderna av denna ö.
 
Handlade nio liter rom, åkte hem och käkade lite, slappade lite och gjorde
mest inget alls.





Färgglad pippi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback