Torsdag

Dagen började men en joggingtur i värmen, egentligen skulle det säkert vara
mer klokt att gå upp före fem på morgonen och springa innan det blivit så
varmt, men seriöst, vem går upp så tidigt på semester? Inte jag!
 
Drack lite juice av äpplen till frukost och sedan åkte vi en sväng för att
se om vi kunde hitta någon som kunde byta batteri i makens dykdator, det
gjorde vi inte. Åkte och handlade lite. Käkade lunch på ett ställe nere på
stranden som av prissättningen att döma trodde att de var en mycket fin
inrättning, maten var ok, varken mer eller mindre.
 
Lade ut våra lånade Air Francefiltar och på dessa våra långtidslånade
Hesperiahanddukar och lade oss tillrätta. Har varit i och snorklat ett par
vändor, hade kameran med mig ena gången.
 
Har just avslutat boken Fabrikör Liljeroos luftskepp av Arto Paasilinna. En
läsvärd, trevlig och lite skojig bok. Nu ska jag spendera resten av
eftermiddagen åt att stirra på havet och se semesterharmonisk ut. Ikväll ska
vi laga pasta med rökt fågel.
 
Hade tänkt att skriva vykort idag, men eftersom jag inte köpt några uteblev
denna aktivitet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback