Märklig musik

Jag som sjunger väldigt mycket kan inte undvika att stundvis försätta mig i bryderier. Jag har just nu två julsånger och en annan sång som jag klurar på just nu.
 
1) Det finns en sång som innehåller följande ord “I den stilla julenatt, Josef och Maria satt, vaggande i stallets vrå, det lilla barnet, minibarnet Jesus...”. Jag har inte hört den på länge men den finns i mitt huvud ibland. Det jag inte kan förstå är varför man ska sjunga minibarnet, kan det verkligen vara rätt?! Mycket förvirrande och ganska konstigt!
 
2) I låten “Do You Hear What I Hear” sjunger vi bland annat  “A child, a child, shivers in the cold, let us bring him silver and gold...”. Varför ska man ge ett barn som fryser silver och guld?! Det verkar väldigt märkligt. Visst, det är värdefulla presenter men nja...jag tycker faktiskt att textförfattaren brustit aningens i sitt omdöme där. Lyssna här (och den som inte bara älskar SuBo är det något fel på!).
 
3) I låten All I Need Is You sjunger någon något i stil med “With the power of a melody, I call upon you manatee...”. Jag tycker att det är konstigt att någon skulle försöka få en sjöko att involvera sig i det hela, men ja, det är ju bara min ringa åsikt.

Kommentarer
Postat av: Lorelai

Hahahha, ibland undrar jag om du går på något eller om du bara blir helt konstig när du har en massa tid över:) resultatet blir iaf intressanta frågeställningar och funderingar som jag gillar;)

Kramis

2011-01-06 @ 00:24:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback