Gurktrauma!

Ni som följt min blogg en längre tid kanske minns en traumatisk upplevelse som involverade en flaska glögg som föll handlöst från min cykel. Igår var det dags igen. Var och handlade mat, skulle göra en pastasallad med kräftstjärtar. Till denna hade jag omsorgsfullt valt ut en fin röd paprika, några champinjoner, en gurka och två röda lökar. Lökarna var verkligen svåra att hitta, det fanns många fula lökar men jag lyckardes hitta två som var riktigt fina så jag blev väldigt nöjd med detta.

Betalade, packade sakerna i en påse som jag köpt (hade inte med mig någon påse idag även om jag är förespråkare av flergångspåsar), hängde påsen på mitt cykelstyre och påbörjade min färd mot bostaden. Efter kanske 30 meter började det låta och när jag tittade ner så ser jag hur det fullkompligt sprutar gurka ur mitt framhjul. Påsen hade åkt in i hujlet och gurkan maldes nu ner till smulor bland ekrarna.

Varför, ack VARFÖR ska saker som detta alltid hända mig?! Med en stark känsla av skam och utan att vända mig om nöp jag ihop påsen i botten där det gått hål på den och cyklade raskt hem med påsen ihopnypt i ett kramaktigt grepp. Efter mig lämnade jag en vägbana nersprutad med gurkan.

Väl hemma noterade jag att det inte bara var gurkan som skadats, en hel rödlök hade förolyckats...och jag som valt så noga. Nästa steg måste bli att jag skaffar mig en cykelkorg, nu får det vara nog!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback