Min puckade söndag

I söndags hade jag en så väldigt osmart dag. Eftersom jag startade dagen med att jogga 20 km så kanske min hjärna inte fick så mycket energi resten av dagen.

Maken skulle ut och springa på eftermiddagen så jag tänkte att jag skulle passa på att fixa middagen under tiden. Cyklade iväg till affären med en rabattkupong i fickan. Om jag handlade för över 200 kr skulle jag få 20 kr i rabatt. Hurra liksom! Visst 20 kr är inte jättemycket pengar men "många bäckar små...". Jag plockade ner det jag skulle ha i min korg och passade även på att köpa lite chips - den där lite dyrare sorten som jag så sällan unnar mig men då det hängde en kupong precis bredvid som gjorde att man fick 3 kr i rabatt så tyckte jag att jag faktiskt skulle kunna unna mig dessa lite lyxigare chips. När jag sedan skulle betala slutade kalaset på 199 kr - dvs en krona från att jag skulle kunna nyttja min medhavda kupong. Tänk vad den där chipskupongen ställde till det! Lite butter plockade jag ner sakerna i påsen jag hade tagit med mig hemifrån och gick hem.

Det var ganska tungt och jag borde nog köpt ytterligare en påse - en handling som hade gjort att jag dessutom hade fått 20 kr i rabatt! Suck! Hur puckad får man bli?! Varför tog jag inte bara och lade till en påse, ett packet tuggummi eller något annat litet bara för att komma över 200 kr?! Åh vad puckat av mig!

Innan jag skulle till jobbet dagen efter slängde jag min kupong eftersom den inte gällde längre. När jag kom ner och skulle låsa upp cykeln stod den inte i cykelstället...INITIAL ÅNGEST som sedan övergick i frustration. Puckosamuel!!! Cykeln stod kvar vid affären...

Resten av denna vecka ska jag vara supersmart och bara göra supersmarta saker, you watch me!


För er som saknar en utmaning i tillvaron, försök fånga en trollslända på bild. Denna fångade jag nästan på bild (viss oskärpa får jag medge) i Frankrike för ett tag sedan.


Kommentarer
Postat av: Lorelai

Hahha, måste säga att jag fick mig ett gott skratt, vilken kuponghärva! Men nu är du mera förberedd till nästa gång du får en kupong:)

Hoppas du njöt av de extra lyxiga chipsen;)

Puss

2011-07-06 @ 21:21:21
Postat av: mamma

Ojoj! Vilket elände med alla dessa kuponger och trixandet man ska fokusera på för att de där små bäckarna ska bli...

Ett annat ex. på onödigt slösande var när jag glömde p-skivan och fick 300 i böter. Jag försökte bestämma mig för att inte gå och känna mig "låg" dessutom. I så fall förlorar jag ju glädjen förutom slantarna...

2011-07-10 @ 12:45:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback